Internet zrewolucjonizował świat, który stał się globalną wioską. Miliony ludzi może korzystać z różnych usług, rozmawiać ze sobą, wysyłać swoje materiały, promować twórczość, chociaż mieszkają w różnych krajach. Globalna sieć zmieniła myślenie o biznesie – klientem może być każdy obywatel świata. Z drugiej strony dzięki internetowi doskonale rozwija się rynek lokalny- najbliższy ze względu na miejsce zamieszkania internauty. Narzędzia Google pozwalają precyzyjnie lokalizować odbiorcę. Dzięki pozycjonowaniu stron Opole i grupowaniu ich pod względem lokalizacji można zaproponować odbiorcy usługę lub towar jak najbliżej rodzinnego domu.
Dla przedsiębiorstw lokalnych
Lokalna optymalizacja strony to znakomity rodzaj kampanii marketingowej dla przedsiębiorstw lokalnych, dla małych i średnich firm, które wykonują usługi na potrzeby miejscowej ludności. Przedsiębiorstwa lokalne zazwyczaj nie oczekują reklamy na terenie całego kraju. Pozycjonowanie lokalne to idealny wybór dla osób prowadzących taką działalność jak: wulkanizacja kosmetyka gabinet lekarski, czy restauracja. Dla nich najważniejsza jest promocja w miejscu prowadzenia biznesu, wśród ludzi, którzy mieszkają w najbliższym otoczeniu lub sąsiednich miastach, Lokalne pozycjonowanie stron dostosowuje wyniki do wymagań użytkownika pod względem lokalizacji. Internauta wpisuje, np.: „okna PCV Zabrze” i wyszukiwarka przedstawia informację o ofertach na ten temat z terenu Zabrza lub najbliższych miast.
Pozycjonowanie lokalne – pomoc przedsiębiorcom
Pozycjonowanie lokalne pomaga rozwijać biznes, wyjść z cienia konkurencji i sprawia, że współzawodnictwo na rynku lokalnym staje się uczciwe. Jego zaletą jest mały odsetek przypadkowych użytkowników, którzy trafiają na stronę. Odbiorcy, którzy zainteresują się ofertą firmy z danego miasta, zazwyczaj dokładnie zapoznają się z informacjami i często dokonują transakcji. Warto zaznaczyć, że koszty pozycjonowania lokalnego są niż reklamy w mediach, a rezultaty zdecydowanie lepsze.
Pozycjonowanie globalne
To oferta adresowana do firm, które mają oddziały w kilku miastach i na świecie, prowadzą sprzedaż przez internet i potrzebują dotrzeć z ofertą do międzynarodowego klienta. Dzięki pozycjonowaniu globalnemu rozwijają się marki mające użytkowników w różnych krajach świata. Frazy globalne nie mają odnośnika w lokalizacji. Lista wyników wyszukiwania jest niezależna od miasta. Zaletą pozycjonowania globalnego jest niski koszt pozyskania nowych klientów. Kolejną zaletą powyższego rodzaju pozycjonowania stron jest możliwość dokładnego zdefiniowania grupy klientów.
Obroty firm zależą od zainteresowania konsumentów. Im więcej ludzie kupią, tym zyski przedsiębiorstw będą wyższe. Pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie i ilość zapytań o ofertę. Reklama w sieci przyczynia się do podnoszenia przychodów ze sprzedaży stacjonarnej – część klientów przegląda ofertę internetową, ale zakupów dokonuje w sklepie stacjonarnym wybranej sieci. Na pozycjonowaniu stron i prowadzeniu bloga firmowego można jedynie zyskać.